Kalsbeek College

Kalsbeek App

Het Kalsbeek College gebruikt een eigen app voor de communicatie met ouders en leerlingen. Handig, want zo is er één centraal communicatiekanaal in plaats van allerlei kanalen als mail, (nieuws)brieven en papieren/PDF-formulieren.

In de Kalsbeek App kun je gemakkelijk al het nieuws bekijken, contact houden met de mentor, formulieren invullen en ondertekenen, afspraakplanners invullen voor oudercontactavonden, de jaarkalender bekijken en vragen stellen aan school.
Ouders/verzorgers zonder smartphone krijgen alle berichten en taken alsnog binnen via mail.

Uitnodiging
Ouders en leerlingen worden automatisch voor de app uitgenodigd. Heeft u geen uitnodiging ontvangen? Check dan eerst even de korte FAQ hieronder. Staat het antwoord er niet tussen? Stuur dan een mail naar [email protected]

FAQ – Kalsbeek App

1. De uitnodiging voor de app is naar mijn partner gestuurd. Kan ik ook een uitnodiging krijgen?
De uitnodiging voor de Kalsbeek App wordt verstuurd naar de 1e ouder in Magister. Als je de app ook op een ander apparaat wil installeren, bijv. op een tablet of jouw telefoon, dan kun je gewoon inloggen met hetzelfde e-mailadres (van de 1e ouder). Alle notificaties komen op beide apparaten aan en de berichten en acties worden automatisch gesynchroniseerd. Dus je kunt als beide ouders met 1 mailadres gebruikmaken van de Kalsbeek App.

2. Ik wil/kan de app niet downloaden. Hoe word ik geïnformeerd?
Ouders zonder smartphone of tablet ontvangen automatisch mails van alle berichten en acties. De formulieren zijn ook via e-mail in te vullen en komen bij de school/mentor aan in de app, dus je mist op geen enkele manier informatie als je de Kalsbeek App niet gebruikt.

3. Op welke apparaten kan ik de app installeren?
Je kan de app installeren op je smartphone (iPhone of Android-smartphone) of tablet (iPad of Android-tablet).

4. Hoe kom ik via de app in contact met school?
Ga naar het ‘Berichten’ tabblad en klik op het icoon rechtsboven. Je kunt vervolgens kiezen of je de mentor van je kind of de schooladministratie een bericht wil sturen. Om een gesprek te starten via de app, ga je naar het derde tabblad (Inbox). Hier vind je rechtsboven een icoontje waarmee je een nieuw gesprek start 💬. Kom je er niet uit? Je kunt ook altijd bellen of mailen, zie: www.kalsbeek.nl/contact

5. Ik ontvang een notificatie, maar zie het bericht niet terug in de app?
Soms kan het zo zijn dat je wel een notificatie ontvangt van een bericht, maar dat je deze niet kan openen of niet terug ziet in de app. Dan kun je het beste de app even helemaal afsluiten en opnieuw openen. Ga naar Berichten, trek het scherm naar onder om de berichten te verversen en wacht even. Zie je het bericht nog steeds niet? Log dan uit via het slot-icoontje in het laatste tabje en log opnieuw in. Daarna zal de app al je berichten weer synchroniseren, dit kan eventjes duren. Onze excuses voor het ongemak, we proberen dit op te lossen voor de toekomst.

6. Hoe gaat de app om met privacy?
De app werkt volgens de richtlijnen uit het privacyconvenant dat o.a. door de VO-raad en het ministerie van OCW is opgesteld. Ook is er met de makers van de app een verwerkingsovereenkomst getekend. Derde partijen hebben geen toegang tot de persoonsgegevens en data.

7. Waarom kan ik pdf-berichten in de app niet goed lezen?
De app gebruikt de standaard Google viewer om bijlages te weergeven, dat werkt voor bijna iedereen. Het kan zijn dat een oud device met oude software hier iets meer moeite mee heeft, maar daarom is ingebouwd dat je de bijlage alsnog in de browser kan openen door rechtsboven op de drie … te tikken.