Het kan gebeuren dat u het met bepaalde zaken op school niet eens bent. Als u ergens niet tevreden over bent, neem dan eerst contact op met de betrokkene. Vaak kan een gesprek al veel oplossen. Ons beleid is om zoveel mogelijk samen op te lossen.
Klachtenregeling
Het Kalsbeek College volgt de klachtenregeling van Verus, de vereniging voor christelijk onderwijs in Nederland. U vindt de klachtenregeling op onze website.
Vertrouwenspersonen op de locatie
Op beide locaties zijn er twee vertrouwenspersonen. U kunt altijd met uw klacht bij de deze vertrouwenspersonen terecht. Hij of zij zal samen met u bekijken wat het beste vervolgtraject is voor uw klacht. De contactpersonen op locatie Bredius zijn:
Externe vertrouwenspersoon
Bij gevoelige zaken kunt u contact opnemen met de externe vertrouwenspersoon: Karin van den Heuvel via [email protected] of telefonisch op 088-9004000 of 06-40894202. Zij bekijkt samen met u of bemiddeling mogelijk is of dat de klacht wordt doorgezet naar de klachtencommissie.
Landelijke klachtencommissie
Voor formele klachten kunt u terecht bij de Geschillencommissies Bijzonder Onderwijs (GCBO).
Seksuele intimidatie
Klachten over seksuele intimidatie kunt u melden bij de inspectie via 0900 – 1113 111 of bij de externe vertrouwenspersoon, Karin van den Heuvel.
Klachten rond het examen
Klachten over schoolexamens of het centraal examen kunt u bespreken met examencommissie. Bij bezwaar kunt u in beroep bij de Commissie van Beroep. De procedure staat uitgelegd in het examenreglement op het Groeiportaal van onze website.