Voor sommige leerlingen zijn er extra trajecten, zoals:
De inhoud van de begeleiding is gericht op de Nederlandse taal (woordenschat/grammatica) en lezen maar ook op re-teaching en pre-teaching voor vakken waar leerlingen moeite mee hebben door hun taalachterstand. De begeleiding is coachend en gericht op zelfredzaamheid zodat uw kind het geleerde in meerdere situaties kan toepassen. De inzet van de leerlingen is vaak bepalend voor het succes van hun schoolcarrière.
– heeft een overgangsbewijs naar 4 basisberoepsgericht;
– staat minimaal een 6.0 voor Nederlands;
– staat minimaal een 6.0 voor het beroepsgerichte vak;
– heeft een zelfstandige en goede werkhouding;
– heeft voldoende vakkennis;
– krijgt een positief advies van de docent Nederlands en het beroepsgerichte vak;
– is in bezit van een VCA-certificaat (geldt voor leerlingen BWI/M&T/PIE).
Cluster 2 (slechthorend, doof en/of taalontwikkelingsstoornis)
Als uw kind slechthorend of bijna geheel doof is en/of een taalontwikkelingsstoornis heeft, krijgt hij begeleiding van Kentalis. Deze begeleiding vindt plaats op school. Vanuit de overdracht van de basisschool worden deze leerlingen uitgenodigd door de begeleider van Kentalis.